søndag den 26. november 2017

Bogforum 2017 - Søndag


Her kommer endelig min dækning af min anden, og sidste dag, på Bogforum.
Jeg var ikke afsted til Bogforum om lørdagen, da der var nogle studieting jeg var nødt til at ordne, hvilket mine fødder vidst var ret glade for.

Min søndag startede tidligt, da jeg var inviteret af Gyldendal Ung, Høst og Søn og CarlsenPuls til bloggerbrunch. Det var en formiddag fyldt med snak om YA, god morgenmad og søde mennesker. Hvis i er nysgerrige på at læse mere om dette, kan i klikke jer ind her.

Da arrangementet var ovre, gik jeg sammen med Josefine, Anne Sofie, Rikke og Kathrine ind til Bogforum. Det var rigtig hyggeligt og vi fik både prøvet lykkehjulet ved Saxos stand, kigget på pæne Gyldendal bøger og snakket lidt.

Anne Sofie og jeg havde aftalt at gå rundt sammen, og efter at have besøgt børneafdelingen og tegnet lidt, skyndte vi os over for at lytte til Adam Silvera på SPOT scenen. SPOT scenen havde om søndagen et YA-tema og hele eftermiddagen var derfor spækket med ungdomsforfattere.
Selvom at vi havde mødt Silvera tidligere på morgenen holdt det os ikke tilbage fra at høre ham igen. Denne gang snakkede han nemlig om nogle lidt andre ting. Han fortalte blandt andet om internetvenskaber, og hvordan han har mødt sine bedst venner på internettet - og har fået en tatovering med dem på. Han snakkede også om repræsentation og om sin egen rolle i bøgerne.

Bagefter fandt vi ud af at Siri Pettersen skulle på SPOT-scenen, og vi blev derfor siddende. Jeg så Siri for et år siden (i kan læse om det her) og hun var lige så sød og sjov, som jeg husker hende. Hun snakkede blandt andet om hvordan at hun nemmere kunne skrive om bestemte emner og religioner ved at lade det foregå i et fantasyunivers.

Til sidst hørte vi Malene Sølvsten fortælle om Ravnenes hvisken-bøgerne. Hvordan at hun havde valgt en uddød religion, da folk på denne måde ikke har nogle meninger til det og derfor ikke bliver stødt. Hun fortalte hvordan at hun går meget op i research og helst besøger et nyt museum én gang om ugen.
Derefter skulle Anne Sofie have signeret en bog af Malene, og herefter vendte vi hjemad.

Bogforum 2017 har været rigtig godt, og selvom at jeg ikke var afsted lørdag, som jeg havde planlagt, nåede jeg næsten alle de ting som jeg havde set frem til. Der var inviteret mange spændende forfattere, der var et fint udvalg af stande og alt i alt fungerede det rigtig godt for mig. Jeg glæder mig allerede til næste år, og tæller allerede ned til det.

Har i været på Bogforum i år?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar