lørdag den 25. november 2017

Bogforum 2017 - YA bloggerevent

Reklame: Invitation og bøger er modtaget af forlagene. 

Jeg var søndag morgen, d. 12 november, inviteret af Gyldendal Ung, Høst & Søn og CarlsenPuls til et YA bloggerevent, inden Bogforum åbnede. 

Forlagene havde til arrangementet inviteret Siri Pettersen, Adam Silvera og Sarah Engell til en samtale om deres forfatterskab og om YA. 

Jeg mødte nede ved indgangen til Bogforum, sammen med en masse andre bloggere, og sammen blev vi ledt op til det lokale hvor at arrangementet skulle foregå. Vi hilste på folkene fra forlagene, og fik af vide at vi bare kunne tage crossainter, juice og kaffe. Derefter fik vi sat os til rette, og ved vores pladser lå der "Evnen" af Siri Pettersen samt nogle goodiebags. 


Malene fra Wondrous Bibliophile havde æren af at interviewe forfatterne og hun gjorde det super godt. Samtalen foregik ved at Malene stillede et spørgsmål/sætning og at forfatterne hver især derefter skulle afslutte sætningen. 

Det startede ud med at forfatterne skulle fortælle lidt om dem selv, og her fortalte Siri lige pludselig at hun var bange for balloner. Det var ret sjovt fordi det resulterede i at Sarah fortale om at hun er bange for blåhvaler. Ret pudsig og meget sjovt. Adam blev også senere spurgt om hvad han så var bange for, og her svarede han, hans præsident. 

Samtalen kom rundt omkring hvorfor at YA er vigtigt, og hvorfor at diversitet i bøger er vigtigt - hvorfor at det er så vigtigt at kunne spejle sig i andre. De kom ind på hvad de ville fortælle deres yngre selv, og her snakkede Siri og Sarah blandt andet om hvordan at de førhen var pleasere men nu er stoppet med det. Adam fortalte hvordan at han voksede op meget fattigt og hvordan at han nu kan betale sin mors regninger. 
Derudover blev der snakket om yngdlings covers, yndlingsbøger og hvilke karakterer de har mest til fælles med. 

Lige pludselig var samtalen ovre, og den måtte meget gerne have fortsat meget længere for min skyld. Det var nu tid til at få bøgerne fra vores goodiebags signeret, og få en lille snak med forfatterne. 

Jeg fik snakket med Siri om hvor spændt jeg er på at der kommer flere bøger i Ravneringene universet, og hun var meget betaget af mine post-its i mine bøger - og så fik vi snakket lidt om Game of Thrones. 
Jeg fik snakket med Adam om hans bøger, og han spurgte ind til min blog. Jeg fortalte ham at jeg har en bookstagram, og han fortalte selv at han er vild med bookstagram og bruger det meget.
Sarah havde jeg mødt om onsdagen og fik derfor ikke signeret en bog af hende, men fik signeret et postkort i stedet. 

Det var simpelthen så hyggeligt at snakke med forfatterne og at høre nogle af deres tanker omkring deres bøger, samt at møde de andre bloggere og folkene bag forlagene. 


Tusinde tak til Gyldendal, Høst & Søn og CarlsenPuls fordi at i inviterede mig. Det var simpelthen sådan en spændende, sjov og helt uvirkelig oplevelse som jeg er så taknemmelig for. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar