fredag den 7. december 2018

Bogforum 2018

(Reklame for Bogforum)

Som I nok kan se på datoen, er dette indlæg (de næste par stykker) omkring Bogforum udgivet noget senere end planlagt. Men nu er det her, og jeg håber at du har lyst til at læse med. Der vil løbende komme flere indlæg omkring nogle events jeg var inviteret til under weekenden. 

Bogforum 2018 var som håbet et rigtig godt og spændende år. Jeg fik mere eller mindre set alle dem jeg gerne ville se, og også nogle som jeg ikke havde regnet med. Følgende er en serie af billeder fra weekenden og nogle af højdepunkterne derfra, da jeg ikke kan nævne dem alle. 


Fredag:
Første dag på Bogforum var jeg afsted med min mor, og det første vi så, var Louisa Lorang der holdte "Lorangobanko". Det var et sjovt indslag hvor man kunne vinde en masse præmier, blandt andet hendes nye kogebog.
Derefter brugte vi noget tid på at orientere os pm området og se hvad der var i boderne. Vi stødte tilfældigvis forbi Sara Blædel som blev interviewet af Ida Wohlert, og hørte lidt af dette. 
Senere hørte vi Sara Omar i en fyldt sal omkring hendes bog "Dødevaskeren". Jeg har endnu ikke læst bogen, men jeg har hørt så meget godt om den, på trods af at den skulle være hård. Hun talte blandt andet om hvad vi selv kan gøre, for at gøre en forskel i verden. 
Sidst men ikke mindst hørte vi Hella Joof to gange samme dag, fordi at vi bare ikke kan få nok af at høre den kvinde tale. 


Lørdag:
Lørdag stod den på to arrangementer som jeg var inviteret til om formiddagen, så dem vil jeg fortælle mere om i nogle kommende indlæg. 
Lørdagen sluttede dog tidligt for mig, fordi at jeg var træt efter en lang dag fredag.
Efter de to arrangementer jeg var inviteret til, gik jeg lidt rundt på messen og så på bøger.
Jeg fik også set et par indslag på madscenen, og (tip!) den scene er god hvis man har brug for at hvile benene og måske endda være så heldig at smage på nogle spændende ting.
Det sidste jeg så inden at jeg tog hjem, var Ulrikke Falch og Sofie Frøysaa tale om deres nye bog "Jenteloven". Jeg var så heldig at modtage bogen i en goodiebag fra Gyldendal, så den var jeg ovre og få signeret af dem bagefter. De fortalte om mange interessante ting omkring ligestilling og kvinder, og bogen formidler nogle af de problematikker der stadig er, på en rigtig fin og humoristisk måde.


Søndag:
Søndag var jeg inviteret til frokost med CarlsenPuls og inden da nåede jeg lige at høre lidt af Ole Henriksen tale. Der er så meget glæde og energi i den mand.
Efterfølgende var jeg ovre og høre Karen McManus tale om bogen "En af os lyver", som jeg skulle møde senere til frokost. Resten af dagen gik med at høre lidt fra forskellige forfattere rundt omkring på messen og få købt nogle bøger til julegaver.

Jeg glæder mig allerede til næste år!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar